August 17, 2007

လက္ေဆာင္

က်မ ထုိင္းကုိ အလုပ္ကိစၥနဲ႔ သြားခါနီး အေဖက က်မကုိ စာအုပ္တစ္အုပ္ လက္ေဆာင္ ေပးခဲ့ပါတယ္။ သူေပးလုိက္တဲ့ စာအုပ္ကုိ ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖတ္ပါ ဆုိတာ ရန္ကုန္ကုိ ဖုန္းဆက္တုိင္းလည္း တဖြဖြ မွာတယ္။ က်မကလည္း အဲဒီ စာအုပ္ကုိ ထုိင္းကုိသာ သယ္သြားတယ္ ထုိင္းမွာ လုံးလုံး မဖတ္ျဖစ္ပါဘူး။ အေဖ ေပးလုိက္တဲ့ စာအုပ္မွ မဟုတ္ဘူး ဘယ္စာအုပ္မွကုိ မဖတ္ျဖစ္တာပါ။ ဒါနဲ႔ ဂ်ပန္ကုိ လာမယ္ဆုိေတာ့ က်မလည္း အက်ၤ ီေတြနဲ႔ တျခား ပစၥည္းေတြ သယ္တာကုိေလ်ာ့ျပီး စာအုပ္ရယ္ ျမန္မာ အစားအစာေတြပဲဲ အဓိက သယ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ စာအုပ္ေလးဟာ ဒီအထိေအာင္ ပါလာခဲ့ေပမယ့္ ဒီေရာက္ေတာ့လည္း က်မ မကိုင္ျဖစ္ျပန္ပါဘူး။ အေဖကလည္း ထုံးစံအတုိင္း ဖုန္းဆက္ရင္ သူေပးလုိက္တဲ့ စာအုပ္ေလးကုိ ေသခ်ာဖတ္ဖုိ႔ မွာျမဲ မွာေနတုန္းပါပဲ။

ျပီးခဲ့တဲ့ တပတ္ကေတာ့ အဲဒီစာအုပ္ကုိ စျပီးဖတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ စ ဖတ္ျပီး ၁ ပုဒ္ ၂ ပုဒ္ေလာက္လည္း ျပီးေရာ အေဖဟာ ဘာေၾကာင့္ ဒီစာအုပ္ကုိ ဖတ္ဖုိ႔ က်မကုိ တဖြဖြေျပာတာလဲ ဆုိတာ သေဘာေပါက္ပါေတာ့တယ္။ အေဖေပးလုိက္တဲ့ စာအုပ္က ”ရေ၀ႏြယ္ (အင္းမ) ေရးတဲ့ အေတြးမ်ားနဲ႔ မိတ္ဖြဲ႔ျခင္း” စာအုပ္ေလးပါ။

အေဖဟာ က်မတုိ႔ ေမာင္ႏွမေတြကုိ ဘယ္ေတာ့မွ ဆူပူေလ့မရွိသလုိ ႐ုိက္ျခင္းျပဳျခင္းလည္း မရွိပါဘူး။ စကားေအးေအးေဆးေဆးေျပာျပီး နား၀င္ေအာင္ ရွင္းျပေလ့ရွိပါတယ္။ မဆူတဲ့အေဖက စကားေအးေအးေလးနဲ႔ ဆုံးမရင္ မ်က္ရည္က်တဲ့အထိကုိ က်မတုိ႔ ခံစားရပါတယ္။ ေမာင္ႏွမေတြထဲမွာ က်မက စိတ္အရမ္းတုိတတ္၊ ေဒါသတအားၾကီးတတ္၊ အစြဲလမ္းၾကီးတတ္လြန္းလုိ႔ အေဖက က်မကုိ တတ္ႏုိင္သေလာက္ တရားမွတ္ဖုိ႔၊ ေဒါသအရမ္းၾကီးရင္ အသက္ငယ္ငယ္နဲ႔ ဒုကၡျဖစ္မဲ့အေၾကာင္း၊ ကုိယ့္ေဒါသ ကိုယ့္စိတ္ကုိ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔ မၾကာခဏ ေျပာဆုိဆုံးမပါတယ္။

မိဘအိမ္မွာ အတူေနရတုန္းကေတာ့ က်မက အလုပ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ၊္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ထဲမွာ အခန္႔မသန္႔လုိ႔ ခံစားရရင္္ အေဖ့ကုိ ေျပာျပတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါက်ရင္ အေဖက စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ နားေထာင္ေပးျပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းရွင္းျပေပးျပန္ပါတယ္။ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ က်င္လည္ရမယ္ဆုိရင္ အရာအားလုံးက ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္သလုိ ျဖစ္မလာရင္၊ မျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ထားတတ္ဖုိ႔၊ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္ဓာတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးမုိ႔ သည္းခံသင့္တာ သည္းခံဖုိ႔နဲ႕ ကုိယ္ကူညီႏုိင္တာကုိ အေကာင္းဆုံးကူညီေပးဖုိ႔ အဓိကထားျပီးေျပာျပပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ မိဘနဲ႔ခြဲေနရမဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ပဲ အားေပးဖုိ႔၊ အမွားအမွန္ ခြဲျခားတတ္ဖုိ႔၊ စိတ္ထားတတ္ဖုိ႔ အခုလုိစာအုပ္ေတြကုိ တကူးတက ၀ယ္ေပးျပီး ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ဖတ္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းတယ္ဆုိတာ က်မ သေဘာေပါက္နားလည္မိပါျပီ္။ အခုေတာ့ က်မအေဖ ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ ဒီစာအုပ္ေလးကုိ ဖတ္ေနတာ တ၀က္ေလာက္ေတာ့ေရာက္ေနပါျပီ။ ေနာက္ျပီး ဒီစာအုပ္ကုိ ဖတ္ရင္းသေဘာက်လာတာေၾကာင့္ က်မ Blog မွာ တင္ႏုိင္ေအာင္ စာ ၾကိဳးစားရုိက္ၾကည့္ျပီး တင္ထားေပးမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးရလာပါတယ္။ စာအုပ္ထဲကလုိ ျပဳမူက်င့္ၾကံေနထုိင္တတ္ဖုိ႔ေတာ့ ၾကိဳးစားရအုံးမယ္လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ေတြးထင္မိပါေတာ့တယ္။

ၾသဂုတ္ ၁၇၊ ၂၀၀၇။

1 comment:

Anonymous said...

I will be waiting that book. Thanks.