*”ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ) ေရးသားေသာ အေတြးမ်ားႏွင့္ မိတ္ဖြဲ႕ျခင္းစာအုပ္” မွ အေၾကာင္းအရာ မ်ားကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပပါသည္။
ဆရာေတာ္အစဥ္အဆက္ဆက္ ေျပာျပခဲ့တဲ့ ဓမၼပုံ၀တၱဳေလးတစ္ပုဒ္ကုိ အရင္ေျပာျပရေအာင္ပါ။
တစ္ခါတုန္းက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကုိ သူေတာင္းစားတစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။ ေက်ာင္းေပၚေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးကုိ အသင့္ေတြ႔တာနဲ႔ “ဘုန္းၾကီးဘုရား ... ဆြမ္းက်န္ကြမ္းက်န္ေလးမ်ားရွိရင္ စြန္႔ပါဘုရား ” လု႔ိ ေလွ်ာက္လုိက္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးက “မင္းမွာ ေျခေကာ လက္ေကာ အေကာင္းၾကီး၊ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ လုပ္စားပါလား၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ေတာင္းစားေနရတာလဲ၊ သြား မေပးႏိုင္ဘူး၊ အခုဆင္းသြား” လုိ႔ ခပ္ေငါက္ေငါက္ေလး ေျပာလုိက္ပါတယ္။
သူေတာင္းစားက ခ်က္ခ်င္းမဆင္းေသးဘဲ လက္အုပ္ကေလးခ်ီျပီး “ဘုန္းၾကီးဘုရား တပည့္ေတာ္ အခုပဲဆင္းပါ့မယ္ ဘုရား၊ မဆင္းခင္ ဘုန္းၾကီးကုိ လကၤာေလးနဲ႔ကန္ေတာ့ျပီး ဆင္းပါရေစဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္လိုက္ပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးကလည္း ဆြမ္းစားခါနီးေနျပီဆုိေတာ့ “မင္း ကန္ေတာ့မွာ ျဖင့္လည္း ျမန္ျမန္ကန္ေတာ့၊ ကန္ေတာ့ျပီးရင္ ဆင္းေတာ့”လုိ႔ ခပ္မာမာေလး ထပ္ေျပာလိုက္ပါတယ္။
သူေတာင္းစားကလည္း ေဆာင့္ေၾကာင့္ေလးထုိင္၊ လက္အုပ္ကေလးခ်ီျပီး-
“ေရွးကေကာင္းလုိ႔ ခုေကာင္းပါသည္၊
ခုေကာင္းရင္ ေနာင္ေကာင္းပါလိမ့္မည္။
ေရွးကမေကာင္းလုိ႔ ခုမေကာင္းပါသည္၊
ခုမေကာင္းရင္ ေနာင္မေကာင္းပါလိမ့္မည္။” လုိ႔ ဆုိျပီး ကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္။
သူေတာင္းစားက ကန္ေတာ့ျပီး ျပန္ဆင္းမယ္လည္းလုပ္ေရာ ဘုန္းၾကီးက “ဟဲ့ ကုိရင္လာစမ္း၊ ဟုိျပင္ထားတဲ့ ဆြမ္းအုပ္ထဲက တစ္ေယာက္စာ လုံလုံေလာက္ေလာက္ ထည့္ေပးလိုက္” လုိ႔ ေျပာလုိက္ပါေတာ့တယ္။
သူေတာင္းစားကလည္း ဆြမ္းထုပ္ရသြားေတာ့ ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပဳံးနဲ႔ ေက်ာင္းေပၚက ျပန္ဆင္းသြားပါသတဲ့။
သူေတာင္းစားဆုိခဲ့တဲ့ လကၤာေလးက သိပ္ျပီးတာသြားတာပါ။ ဒီလကၤာေလးကုိ အေျခခံျပီး အေတြးေလးခ်က္ ေတြးလုိ႔ရပါတယ္။
ေရွးက ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြ ျပဳခဲ့လုိ႔ အခုဘ၀ ေကာင္းေနတယ္။ အခုဘ၀ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ဆက္ျပဳေနရင္ ေနာင္ဘ၀လည္း ဆက္ေကာင္းေနဦးမွာပဲ။
ေရွးက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ မျပဳခဲ့လုိ႔ အခုဘ၀ မေကာင္းျဖစ္ေနတယ္။ အခုဘ၀ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမျပဳဘူးဆုိရင္ ေနာင္ဘ၀လည္း ဆက္မေကာင္းဦးမွာပဲ။
ေရွးက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳခဲ့လုိ႔ အခုဘ၀ ေကာင္းေနတယ္။ အခုဘ၀ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ဆက္မျပဳဘူးဆုိရင္ ေနာင္ဘ၀ မေကာင္းဘဲျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။
ေရွးက ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ မျပဳခဲ့လုိ႔ အခုဘ၀ မေကာင္းဘူး။ ဘာျဖစ္လဲ၊ အခုဘ၀ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ဆင့္ကာ ဆင့္ကာ ျပဳေနရင္ ေနာင္ဘ၀ ေကာင္းမွာပဲ။
စိတ္ေနစိတ္ထားဘက္က လွည့္ေတြးမယ္ဆုိရင္လည္း ေရွးဘ၀က စိတ္ထားေကာင္းခဲ့လုိ႔ အခုဘ၀ ေကာင္းေနတယ္။ အခုဘ၀ စိတ္ထား ေကာင္းရင္ ေနာင္ဘ၀လည္း ဆက္ေကာင္းဦးမွာပဲ။
ေရွးဘ၀က စိတ္ထားမေကာင္းခဲ့လုိ႔ အခုဘ၀ မေကာင္းျဖစ္ေနတယ္။ အခုဘ၀ စိတ္ထားမေကာင္းရင္ ေနာင္ဘ၀လည္း မေကာင္းဦးမွာဘဲ။
ေရွးဘ၀က စိတ္ထားေကာင္းခဲ့လုိ႔ အခုဘ၀ ေကာင္းေနတယ္။ အခုဘ၀ စိတ္ထားမေကာင္းရင္ ေနာင္ဘ၀ မေကာင္းဘဲျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။
ေရွးဘ၀က စိတ္ထားမေကာင္းခဲ့လုိ႔ အခုဘ၀ မေကာင္းျဖစ္ေနတယ္၊ ဘာျဖစ္လဲ ... အခုဘ၀ စိတ္ထားေကာင္းေအာင္ ေနလုိက္ရင္ ေနာင္ဘ၀ ေကာင္းမွာပဲ။
ဥပမာ - ဌာနတစ္ခု၊ ရုံးတစ္ခု၊ ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ ကုိယ့္ထက္သာေနတဲ့လူဆုိတာ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ထက္သာ မနာလုိဆုိတဲ့အတုိင္း မနာလိုတတ္တဲ့ ဣႆာမစၦရိယစိတ္ေတြလည္း ၀င္လာပါတယ္။ ဒီလုိ၀င္လာျပီဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီလူအတြက္ အမွားၾကီးမွားေတာ့တာပါပဲ။
၀င္လာတဲ့ မနာလုိစိတ္ဟာ မေကာင္းတဲ့စိတ္ပါ။ မေကာင္းတဲ့စိတ္က မေကာင္းက်ိဳးကုိပဲ ဧကန္ေပးတတ္ပါတယ္။ အလုိလုိကမွ ေရွးက မေကာင္းခဲ့လုိ႔ ဌာနမွာ သူမ်ားေအာက္ နိမ့္ေနရတဲ့အထဲ မေကာင္းတဲ့စိတ္ထပ္ျဖစ္ရင္ ျမင့္ဖုိ႔ေနေနသာသာ လက္ရွိအေနအထားထက္ ထပ္နိမ့္ဖုိ႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။ မေကာင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္ေလ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ တစ္ရက္ေ၀းေလ၊ မေကာင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္ေလ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ တစ္ရက္ေ၀းေလနဲ႔ ေ၀းသထက္ေ၀း နစ္သထက္ နစ္ပါလိမ့္မယ္။
တကယ္ေတာ့ သူတစ္ပါးရဲ႕ ကံကုိ ကုိယ္က အားက်ရမွာပါ။ မနာလုိ ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မနာလုိတဲ့စိတ္ ျဖစ္ေနတာကကုိ ကုိယ့္ရဲ႕အေတြးအေခၚမွားေနတာပါပဲ။
ကုိယ့္ထက္သာတဲ့သူနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါ ႏွလုံးသြင္းမွန္ဖုိ႔ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။ ႏွလုံးသြင္းမွားရင္ နစ္သထက္ နစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
ႏွလုံးသြင္းမွန္ဖုိ႔ကေတာ့ သိပ္ျပီးမခက္လွပါဘူး။ အထက္ လကၤာေလးကုိ ျပန္အာရုံျပဳလိုက္ရုံပါပဲ။
“ေၾသာ္ ... သူက ေရွးက ေကာင္းခဲ့လုိ႔ အခုေကာင္းေနတာ၊ ငါက ေရွးက မေကာင္းခဲ့လုိ႔ အခုမေကာင္းေနရတာ၊ သူ႔လုိေကာင္းေအာင္ အခုဘ၀မွာေတာ့ ေကာင္းေအာင္ပဲေနမယ္”လုိ႔ ႏွလုံးသြင္းျပီး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ဆင့္ကာ၊ ဆင့္ကာ၊ ဆက္တုိက္ ဆက္တုိက္ ျပဳေနဖုိ႔ပါပဲ။
ကုသိုလ္ဆိုလုိ႔ ေက်ာင္းၾကီးေတြ ေဆာက္လွဴမွ၊ ရွင္တစ္ေထာင္ ရွင္တစ္ရာေတြ ျပဳေပးမွ ကုသိုလ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မနက္အိပ္ရာထတာနဲ႔ ဂုဏ္ေတာ္ေလးပြား၊ ေမတၱာေလးပြား၊ ၀ိပႆနာေလး ပြားေနလုိက္ရင္လည္း ပုိက္ဆံမကုန္ဘဲ ကုသိုလ္ျဖစ္ေနတာပါ။
ေနာက္ ငါးပါးသီလကုိ ေန႔စဥ္ အထူးေစာင့္ထိန္းျပီး ရွစ္ရက္၊ ဆယ့္ငါးရက္ ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာလည္း ရွစ္ပါးသီလ၊ ကုိးပါးသီလ ေတြကုိ ၀တ္တစ္ခုလုိ ေစာင့္ထိန္းသြားမယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ထားေလးကုိလည္း ျမင့္ျမတ္သထက္ ျမင့္ျမတ္ေအာင္ တည္ေဆာက္သြားမယ္ဆုိရင္ မၾကာခင္ အခ်ိန္အတြင္း ကုိယ္ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြ ေရာက္လာမွာပါ။
စာမွာလည္း ဣဇၥ်တိဘိကၡေ၀ သီလ၀ေတာ ေစေတာပဏိဓိ ၀ိသုဒၶတၱာတဲ့။ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ သီလကုိ အထူးေစာင့္ထိန္းမယ္၊ စိတ္ထားလည္း ျမင့္ျမတ္ေအာင္ေနမယ္ဆုိရင္ စိတ္ေတာင့္တတုိင္း အကုန္ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။
ေနာက္တစ္ခု သတိရတာေျပာရရင္ စာထဲမွာ အဆင့္ေလးဆင့္ ျပထားပါတယ္။
ပထမအဆင့္က ဗဟုသုတျဖစ္ေအာင္ တရားနာပါ၊ စာဖတ္ပါတဲ့။
ဒုတိယအဆင့္က ဖတ္ထားတဲ့တရားထဲ စာထဲက က်က္သင့္ က်က္ထုိက္တာ၊ ေဆာင္သင့္ေဆာင္ထုိက္တာကုိ က်က္ထား၊ ေဆာင္ထားပါတဲ့။
တတိယအဆင့္က က်က္ထား ေဆာင္ထားတာေတြကုိ ျပန္အာရုံျပဳျပီး ၾကံစည္စဥ္းစားပါတဲ့။
စတုတၳအဆင့္က ၾကံစည္စဥ္းစားရုံနဲ႔တင္ ရပ္မထားဘဲ လက္ေတြ႔အသုံးခ်ၾကည့္ရမယ္တဲ့။
အဲဒီအဆင့္ေလးဆင့္ကုိ စာသံေပသံေလးနဲ႔ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဗဟုသုတျဖစ္ေအာင္ တရားနာတာ၊ စာဖတ္တာဟာ သုတမယဉာဏ္ ျဖစ္သြားတာပါ။
နာထား ဖတ္ထားတဲ့အထဲက ကုိယ့္အတြက္ အသုံးတည့္ရာကုိ က်က္ထား ေဆာင္ထားလိုက္တာဟာ ဓာရဏာမယဉာဏ္ ျဖစ္သြားတာပါ။
က်က္ထား ေဆာင္ထားတာကုိ ျပန္အာရုံျပဳျပီး ၾကံစည္စဥ္းစားတာဟာ စိႏၲာမယဉာဏ္ ျဖစ္သြားတာပါ။
ၾကံစည္စဥ္းစားရုံနဲ႔တင္ ရပ္မထားဘဲ လက္ေတြ႔ အသုံးခ်ၾကည့္လိုက္တာဟာ ဘာ၀နာမယဉာဏ္ ျဖစ္သြားတာပါ။
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ သုတမယဉာဏ္ေလာက္နဲ႔ ရပ္ထားလိုက္ၾကပါတယ္။
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ဓာရဏာမယဉာဏ္ေလာက္နဲ႔ ရပ္ထားလုိက္ၾကပါတယ္။
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ စိႏၲာမယဉာဏ္ေလာက္နဲ႔ ရပ္ထားလုိက္ၾကပါတယ္။
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ ဘာ၀နာမယဉာဏ္ျဖစ္ေအာင္ထိ လက္ေတြ႕အသုံးခ်လိုက္ၾကပါတယ္။
စာေတြဖတ္ပါရဲ႕၊ တရားေတြ နာပါရဲ႕၊ ေဆာင္ထား က်က္ထားပါရဲ႕၊ ၾကံစည္စဥ္းစားပါရဲ႕၊ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔ က်င့္သုံးမႈ မရွိရင္ေတာ့ ပန္းတုိင္ မေရာက္ေသးပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ အလုိက်လည္း မျဖစ္ေသးပါဘူး။ လက္ေတြ႔က်င့္သုံးတဲ့ ေနရာမွာ အစစအရာရာအားလုံးကို အကုန္လုိက္ျပီး က်င့္သုံးေနဖုိ႔ဆိုတာေတာ့ မလြယ္လွပါဘူး။ ကုိယ္နဲ႔အသုံးအတည့္ဆုံးကုိ အဓိက က်င့္သုံးသြားဖုိ႔ပါ။
လူဆုိတာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ရပ္တည္လုိ႔ မရတာဆုိေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ဆုိတာေတာ့ ေသတဲ့အထိ ရွိေနမွာပါပဲ။ ပတ္၀န္းက်င္ရွိေနတဲ့အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ အမွီျပဳျပီး ခံစားခ်က္မ်ိဳးစုံေတာ့ ၀င္လာေနမွာပါပဲ။ ေကာင္းတဲ့ခံစားခ်က္၀င္လာရင္ ဘာမွျပႆနာမရွိေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့ခံစားခ်က္ ၀င္လာရင္ေတာ့ မေကာင္းက်ိဳးကလည္း ျငိမ္ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အျမီးဆြဲျပီး လိုက္လာမွာပါ။
ပတ္၀န္းက်င္ကုိ အမွီျပဳျပီး ခံစားခ်က္၀င္လာရင္ ႏွလုံးသြင္းမွန္ဖုိ႔ သိပ္မေရးၾကီးပါတယ္။ ႏွလုံးသြင္းမွားသြားရင္ ဒီပစၥဳပၸန္ဘ၀တင္မကဘဲ ေနာင္သံသရာအထိ အက်ိဳးယုတ္မႈေတြ လိုက္သြားတတ္ပါတယ္။ လိုက္သြားတဲ့ သာဓကေတြကလည္း အမ်ားၾကီးပါ။
လူဆုိတာ သူ႔ကံနဲ႔သူ၊ ကုိယ့္ကံနဲ႔ကုိယ္ပါ။ ကုိယ္က ပညာအေတြ႔အၾကံဳ သူ႔ထက္သာခ်င္သာမယ္။ ကံက်ေတာ့ သူ႔ထက္သာခ်င္မွ သာမွာပါ။ ဒီကံရဲ႕ သဘာ၀ကုိ ကုိယ္က ေကာင္းေကာင္းလက္ခံႏုိင္ရပါ့မယ္။ လက္ခံျပီး သူ႕ရဲ႕ကံကုိ အျပစ္မတင္မိေစဘဲ ကုိယ့္ရဲ႕ကံကုိပဲ အျပစ္တင္ျပီး “ငါ အတိတ္ဘ၀က ေကာင္းမႈကံနည္းခဲ့လုိ႔ အခုဘ၀ မေကာင္းတာပဲ။ ဒီဘ၀မွာေတာ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြ ဆင့္ကာ ဆင့္ကာ ျပဳေနမွာပဲ”ဆုိျပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ေတြ ျပဳျပဳေပးဖုိ႔ပါ။
ဘာပဲေျပာေျပာ ဌာနတစ္ခုမွာ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့ တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ၾကံဳျပီး မနာလုိတဲ့စိတ္ ၀င္ခဲ့ရင္ေတာ့ ေအာက္ပါ လကၤာေလးကုိ တုိးတုိးေလးသာ ရြတ္ၾကည့္လုိက္ပါေတာ့။
“ေရွးကေကာင္းလုိ႔ ခုေကာင္းပါသည္၊
ခုေကာင္းရင္ ေနာင္ေကာင္းပါလိမ့္မည္။
ေရွးကမေကာင္းလုိ႔ ခုမေကာင္းပါသည္၊
ခုမေကာင္းရင္ ေနာင္မေကာင္းပါလိမ့္မည္။”
သဗၺမဂၤလဓမၼေဒသနာ (အရွင္၀ါသ၀ါဘိ၀ံသ)
ဧျပီ၊ ၂၀၀၅။
မွတ္ခ်က္ - ဤစာအုပ္ကုိ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာေၾကာင့္ က်မ၏ Blog
တြင္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
ၾသဂုတ္ ၂၇၊ ၂၀၀၇။
2 comments:
မရန္ကုန္သူနဲ႕ ႏုစံနဲ႕ အခုမွ ေသခ်ာသိေတာ့တယ္။ လာလာဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ မေရးသြားျဖစ္လို႕။
Glad to no that u like my music post. Wow..but..some plp don't care what their next life will be..
They'v got covered by loads of delusion. :-)
Post a Comment